Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Wednesday, 10 April 2019

Twenty-ninth

I'm 29th today. Whuttt? Haha. Sumpah tak rasa macam 29, dari umur berapa entah aku tak rasa pun umur aku bertambah HAHAHA perangai jenis apa entah. Dasar tak sedar diri, tu suka buang tebiat tu haha.

Tahun depan aku 30? Wakakakaka. Ok tu nampak awkward dan tua. Ah gasaklah janji hidup bahagia dan enjoy. We manage our own life, not others, not the other way. 

Alhamdulillah aku masih ada keluarga yang penyayang dan caring. Aku ada kawan2 yang sentiasa ada masa nak bergosip walaupun anak dah kiri kanan atas bawah. Aku ada seorang lelaki dalam hidup aku yang boleh jadi kawan baik aku, penasihat aku, tukang buat aku gelak, penteteram jiwa aku bila aku meroyan dan orang yang sama yang jugak menyebabkan kemeroyanan aku tu haha. Aku ada kerja yang baik yang buat aku tambah ilmu hari2. Alhamdulillah. 

Life is too complex to predict anything. I just live in this moment and appreciate what I have before it's gone. Nothing in this world is permanent, that is my mantra.

Semoga aku jadi manusia yang makin berguna kepada keluarga, masyarakat dan negara. Semoga Allah lindungi aku dari sifat2 buruk terutamanya yang melibatkan hati. Semoga Allah makbulkan setiap doa kita yang baik2 terutamanya doa aku bab nak melancong ke seluruh pelosok dunia tu haha.

Takde apa yang aku minta selain doa yang baik-baik dan diberi kebahagiaan serta ketenangan hati...dan err maybe some amount of money? Hahaha. Have a blessed life everyone!


6 comments:

  1. happy birthday!!! samalah birthday kita. geng 10 april !!!

    ReplyDelete
  2. aamiinnn, balik peluk mak nad, ritu lah hari dia bertarung nyawa utk kita.. raikan mak pd hari lahir kita lebih bermakna dr segalanya.

    ReplyDelete
  3. Happy birthday beron.. kau dah 29 ke? aku pun hari tu rasa aku dah 29. rupa-rupanya aku muda setahun dari tu. Tak menyabar nak tua agaknya. Haha... Memang betul la start umur 25 ke atas umur sendiri berapa pun dah tak aware

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha thank youuu. Betul weh, aku tak rasa pun aku makin tua *konfiden . sedar2 nnanti dah mati je hahahha

      Delete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
If you have any inquiries that need urgent reply, please email to nadiaroslan261@gmail.com
Thank you in advance