Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 27 July 2015

Blog Cartoons part 2

Kesinambungan dari entry ni, aku terjumpa lagi 2 blogs cartoon yang best 



Dorang ni dari planet mana aku tak tahu la, talented benor, jealous teman. Baca setiap updates dorang buat aku rasa nak langgan Ujang balik haha. Baca hard copy lagi feel dari soft copy. Hari tu aku pergi raya rumah pakcik aku, aku ternampak Bumper Ujang dia edisi Puasa dan Raya. Memang aku tak makan ketupat dah, aku baca Ujang haha.

Walaupun tak makan ketupat time tu, tapi aku lantak nasi tomato dengan laksa sebab memang dia tak sediakan ketupat pun. Hahahaharamtaklawak.

Kat blog Lanun Ranggi aku suka baca posts pasal Dik Ah, ada dia tagged. Haha comel gila budak kecik tu. Teringat Fatini, Arissa, Awatif. I miss my baby girls walaupun aku selalu gaduh dengan Fatini yang super garang. Tapi apa-apa cari aku jugak.

Hari tu aku belikan Fatini dengan Arissa cekak sorang satu. Semalam Arissa kelam kabut cari aku

'Ayong ayong, (dari pintu depan dia panggil aku sampai la masuk bilik aku) Lop (abang dia) kan, terpijak cekak Cak Lang (Kak Lang) yang ayong beli hari tu tu, habis patah, nanti Ayong belikan lain yee'

Sebab time cerita tu muka sedih cekak patah tapi aku nak tergelak sebab muka semangat explain yang tu bukan salah dia haha, maka aku bagi dia cekak aku yang aku tak guna pun. Bukan main girang budak ketot tu.

Lambatnya nak Jumaat nak jumpa dorang. Nak gaduh dengan Fatini yang garang, nak makan dengan Arissa yang kuat makan, nak jerkah Awatif yang tidur 24 jam hahaha. Nasib baiklah rumah dorang 5 tapak sulaiman je dari rumah aku, boleh aku jerit-jeritkan bila nak jumpa haha.

Fatini (Kak Ngah) dengan adiknya yang baru berusia 2 minggu; Nur Farzana Awatif.
Awatif, nak solat apa tuuu? Haha

14 comments:

  1. alaaa, comelnye kakak jaga adik....=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam gambar je tu, padahal dia picit2 nya adik tu kadang2 hahaha

      Delete
  2. hahahah eloklah lah tu Dik Ah pun panggil si Lanun tu ayong... ><

    ReplyDelete
  3. Patutlah tersedak air liur semalam, rupanya ada orang sebut.. koh koh koh... hai Ayong ! wkwkwkw

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. hope we both make a great ayong(s) hahaha

      Delete
  4. Dua-dua blog tu dah jadi singgahan aku tiap kali ada post baru.

    Budak kecik ni memang ada power dia sendiri. Power yg buat hati orang dewasa (dan purba macam aku) jadi terhibur dan seronok bila berdekatan, dan rindu bila berjauhan.
    Kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul. Tapi ada jugak masa bila dekat rasa nak kejar keliling rumah. Bukan main kejar2 eh, sebab geram, degil. Haha. Dah la lari macam palesit budak2 ni. -_-"

      Delete
    2. atau lebih tepat lagi, si Lanun is the other half for si cEro

      wkwkwkwkw!

      Delete
    3. maksudnya mereka sehati sejiwa? atau maksudnya mereka ada hubungan sulit? hahaha

      Delete
    4. mengapa kalian berkata begitu... sudah blushing pipi mereka berdua... malu-malu kuda,... kekekekekkeke

      Delete
    5. Haha tetiba bertukar ke gosip liar blog aku.

      Delete
    6. what? other half???? hahahha.. korang mengumpat dalam diam yer..

      Delete
    7. mereka mereka *tuding jari ke arah mereka

      Delete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance