Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 26 January 2015

Harapan hanya padaNya

Saat kita rebah, saat kita tiada tempat untuk berpapah, saat tiada daya untuk melangkah, saat jiwa terasa sangat lemah, saat raga lelah;

Saat kata-kata manusia meranapkan harapan yang tinggal sisa, memijak lunyai impian yang ada, merobek lumat cita-cita.

Jangan sesekali putus harapan pada Yang Maha Esa; yang mengetahui segala rahsia langit bumi nyata dan ghaib, yang berkuasa ke atas tiap sesuatu, yang memberi ketenangan, yang menyembuhkan setiap penyakit zahir dan batin, yang maha mendengar lagi maha mengasihani, raja kepada kerajaan langit dan bumi.

Jangan kita cuma cari Tuhan bila kita dah tak tergapai jari manusia. Jangan kita baru nak ingat Tuhan bila merasai roh sudah sampai di ubun-ubun kepala.

Dear strangers, please pray for my uncle who is now in critical condition at ICU Hospital Taiping. May Allah grants your silent prayers. 

Doakan kami kuat menghadapi ujian yang hebat ini terutama untuk keluarganya. Semoga Allah permudahkan segala urusan Cik Duan dan menyembuhkan segala penyakitnya.

The tears from your loved ones are the most painful.

Allah, I'm sorry if what I  asked You way too much than what I thanked You for.

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance