Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Friday, 16 January 2015

Bila nak tutup isu ni?

Semalam aku cakap dekat mak:

Mak.....bulan 6 Nadia nak...(tak sempat habis cakap)
Nak apa? Tunang? Kahwin?
Hahahaha! Nak pergi Krabi la
Hishhh ingat nak kahwin dah, berjalan je kerja

*********************************************************************

Pagi tadi time breakfast, mak mengadu domba kat makcik aku

Tau tak semalam Nadia cakap dekat Kak Yang dia nak...Kak Yang ingat nak kahwin ke apa ke, sekali nak ke Krabi

Nasib baik makcik aku sangat memahami,

Takpela Nadia kan, ada jodoh ada la kan. 

Laju aku mengangguk sambil kunyah makaroni goreng

Mak menyelit,

Entah siapa dia nak, semua orang dia taknak.

Again, makcik aku backup.

Takpe, Eju dulu macam tu jugak. Semua orang Eju taknak. Tapi dah sampai jodoh, kahwin jugak, walaupun mula2 taknak pun dengan Duan tu haha. Dulu siap Mak dengan Nyah jumpa Ustaz la berubat sebab takut kena buatan orang ke apa sebab taknak kahwin haha. Patients dua orang nak, sorang tu siap nangis2 Eju taknak kat dia, lagi la aku taknak. Ape kebenda laki cepat nangis haha. Lepas tu ada kawan dengan sorang tu, message dia tanya buat apa, sekali tengah tengok hindustan, clash terus haha. Tak boleh Eju laki tengok hindustan ni. Nasib baik la dapat Duan bukan jenis jiwang, boleh masuk.

Haaa now I know! It runs in blood haha.

Family aku perempuan jenis sempoi, slumber, and kasar sikit. Romantik ke jiwang ke memang bukanlah jiwa kami. Tapi hati kami lembut kah kah kah

Mak pun, sabar la. Ada nanti ada la. Bising sangat nanti Nadia masuklah meminang mana2 laki bahahahahahaha

2 comments:

  1. hahaha....soalan tu takkan stop selagi nadia tak kawin!!! peh tu dh kawin,akan ade soalan baru,bila nk ade anak!!!takkan stop selagi takde anak!!! gud luck ye!!!

    ReplyDelete
  2. T____T stress bukan sebab tak kahwin, stress sebab org bertanya haha. Akak cakap based on experience eh? hehe

    thnkyou for the wish hehe

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance