Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 17 November 2014

Lifeless

Tak tahu kenapa lately aku rasa hidup aku bosan ya amat, baring tak kena, golek dari depan ke belakang tak kena, kepala ke bawah kaki ke atas pun tak kena. Aku tak tahu nak buat apa, nak travel takde duit, nak kahwin tak rasa macam nak lagi haha. Mula la aku tidur macam koala, tapi tetap tak boleh tidur dan tetap bosan -..-

Aku suka aktiviti yang adventurous. Masuk hutan, cari waterfall, water rafting, explore gua, naik ATV dalam hutan. Tapi tu lah, banyak sangat kekangan nak laksanakan. One fine day Nadia, one fine day.

I tend to shut people out of my life, I love to have only small circle within me. I'm anti-social. I'm awkward with strangers. Sometimes I love silent moment when I'm with my love ones.

Aku deactivate FB. Entah kenapa, dah lama tak buat perangai bukan2. FB bukan main bukan2 sekarang. Penuh dengan budak agas. Ya Allah, selamatkan lah generasi anak2 aku nanti. Generasi budak2 sekarang makin lingkup aku tengok.

Suka sangat buat video yang boleh mengundang kemurungan kepada aku selama sehari. Video monthversary (instead of anniversary, dorang sambut ulang bulanan, pffft) Video till jannah la kepalahotakkau baru umur 12 tahun entah dah baligh ke belum dah tau till2 jannah bagai. Video PaMa (Yes, budak2 sekarang kalau couple panggil Pa Ma, Daddy Mummy, nasib aku tak jumpa lagi yang panggil Umi Walid, kalau jumpa memang aku bawak hal ni ke JAKIM)

Aku tak boleh terima dorang punya cara. Kemon, kalau dah lepas SPM aku terima lagi, ni baru lepas UPSR kot  T____T. Apakah? Apakah? Apakah??? Gambar berdukung, comolot, berpeluk, toreh tangan, dengan caption Till Jannah. Jadah?

Nauzubillah

Oh My God, where is my life? Di manakah keriangan kanak2 bermain lopak air, bermain longkang, panjat2 pokok, paling cikai main Saidina curi duit 5000 sorok bawah peha.

Kau faham tak aku taknak rapat dengan kau sebab kau suami orang? Kau boleh tak jangan habiskan masa kau Whatsapp2 aku, sebab aku tak baca pun, aku delete terus. Tak percaya? Kau pernah ke nampak blue tick kat message kau tu?

Ha ni lagi sorang punya masalah. kau dah umur boleh ada 2 anak, tolonglah kalau nak text aku pun, eja elok2 boleh? Busuk is busuk, not ucukk. Eeee ada yang  kena baling modem wifi TM dengan aku karang. Pengantin is pengantin, not peranten wth.

Kadang2 aku rasa nak kahwin, kadang2 aku rasa OMG bahagianya hidup sorang2, especially bila yang datang dekat kau yang tak semengah. Yang jenis good good je. Heh

Lagu minggu ni:
Doa Buat Kekasih (Ramli Sarip punya suara boleh buat kenyang dengar)
Dear No One - Tori Kelly

Oh hari ni birthday adik lelaki aku
So;
Happy 16th Birthday Brotha!
Jangan macam2, aku cepuk karang.

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance