Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 22 March 2014

Perempuan


Sebulan sekali mesti datang penyakit emotional unstable aku. Aku akan rasa marah pada orang yang aku sayang, aku akan rasa rindu pada orang yang aku marah. Aku akan sedih tiba2 tak tahu kenapa da macam orang gila. Tapi kadang2 aku ketawa suka sorang2 pun macam orang gila. Oh, please bear with me haha.

Semua perempuan akan alami rasa ni, at least sebulan sekali. Kawan aku yang da kahwin cakap ingat lepas kahwin emosi boleh stable, tapi sebulan sekali mesti tak pasal2 nak cari salah suami haha. Nasib la suami penayabar dan jenis melayan, kalau tak mahu makan penampar haha.

Aku kadang2 tiba2 berdebar, risau tak tentu pasal, tak tau pasai apa. Kadang2 pulak tiba2 sedih, lagi drama kalau siap nangis, pun takde sebab. Kadang2 senyum memanjang, tergelak-gelak, pun entah kenapa. Kalau aku rasa diri aku pelik sikit, aku tengok kalendar, oh patutlah.

Perempuan ni Allah cipta unik. Penuh dengan emosi, kadang2 boleh bercampur-campur dalam satu masa. Tapi tu yang melengkapkan lelaki. Ye dak?

2 comments:

  1. betul, dgr org menyanyi pon rasa annoyed tetibe. haha

    ReplyDelete
  2. orang buat lwk pun rasa nak tumbuk je hahaha

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance