Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Friday, 15 November 2013

Tazkirah Jumaat

Lately aku rasa aku selalu merungut pasal chambering. Tak baik kan merungut? Aku kerja okay, tapi proses chambering yang remeh ni yang ceq tak berapa nak suka. Aku ni tak suka benda remeh temeh ni *merungut lagi haha*

Okay la, lepas ni jangan merungut da, kita hadap je. Majulah chambering untuk elaun untuk negara! Ada orang hidup lagi susah dari aku. Aku at least pergi kerja ada kenderaan, duduk dalam office, duduk dengan family, makan tempat tinggal semua complete. Nak apa lagi?

Esok ada talk dari pagi sampai petang. Aku kene ada kat Hotel Syuen pukul 7.45pagi. Kena jadi usher. Takpe, senyum2 :)

Dalam masa beberapa bulan ni aku belajar

'Give more but expect nothing in return'

'Don't let fear control you'

'For whatever problems, talk to Allah, He will help you'

'Make your parents happy, build a good relation with family'

'Respect your colleagues and help each other'

'Always smile even to stranger, talk politely, show love, always respect, stay humble'

'Be positive'

'Don't listen to bad comments'

'There is thing that we need take for granted'

Pendek kata, selagi kau buat baik, kau akan rasa puas dalam hidup. Jangan pernah harap apa2 balasan, sebab kita mungkin akan dikecewakan. Believe that Allah counts every single things of our good deeds, and He will repay you.

Salam Jumaat :)


2 comments:

  1. sgt setuju with the words.. bljr besyukur krn ssgguhnya nikmat Allah itu terlalu byk.. alam kjaya mmg byk cbrn..tp inilah lumrah khidupan.. Allah Maha Mengetahui...

    ReplyDelete
  2. moga kita tabah menghadapi. inshaAllah :)

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance