Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Wednesday, 16 October 2013

Afidavit Peyampaian + sijil akuan ekhsibit (Borang 1 & 2)

Remeh tak temeh la chambering ni, da serve semua borang 1 & 2 ke State Bar, Bar Council and AG Chamber, kene buat afidavit penyampaian puleks. Pening mak incek. Afidavit penyampaian aku buat dekat Ipoh je guna e-filing ke Mahkamah Kuala Lumpur.

Nasib baik staffs kat Ipoh semua bermanis muka, layan baik, siap bagi photostat free lagi jahh. Bukan macam staffs dekat mahkamah *tettt* tu, menyampah markonah!

Untuk afidavit ni kena bayar RM16, servis RM10 = RM26

Afidavit penyampaian kena buat akuan sumpah ye. I buat dekat Taiping, free jewww. Baik encik tu, boleh buat hari2 haha.

Kalau kat High Court Ipoh, mula-mula pergi kaunter 4 isi borang, then pergi cek documents dekat antara kaunter 2 dan 3, then bayar kat kaunter 3. Da bayar pergi kaunter 4 balik, serve all the documents dengan tunjuk slip bayaran. Settle. Kalau tak ramai orang staff tu panggil je aku, tak payah ambil2 nombor. I love you lah!

Afidavit penyampaian kene serve dekat State Bar after that. Dekat Bar Council dengan AG Chamber aku tak sure kene serve ke tak, aku tak serve lagi haha. Sebab aku fikir logik, buat apa nak serve ke mereka, tujuan e-filing afidavit nak bagitau kat HC KL yang kita da serve ke 3 badan tu. Tu je. Kalau nak bagitau dekat 3 badan tu jugak yang kita da e-filing buat apa? Dah tu takkan lepas tu nak bagitau Court KL balik yang kita da bagitau 3 badan yang kita da e-filing. Makanya, bila penderitaan ini akan berkahir? Arghhh aku yang pening haha.

So document yang diperlukan untuk e-filing afidavit of service adalah seperti berikut:-

  • Afidavit penyampaian
  • Sijil akuan ekhsibit
  • Segala nenek documents yang korang guna masa filing borang 1 & 2. Pastikan ada acknowledgement dari 3 badan yang disebut di atas. Dan tandakan sebagai 'Ekhsibit A'
Aku filing afidavit penyampaian sekali dengan borang 3,4,5. Itu aku cerita kemudian. Aku tengah pening menguruskan borang2 tu sekarang. Pffft!

Ya Allah tabahkan hati aku nak habiskan chambering ni. Berikan aku kekuatan untuk hadapi segala nya. Senangkan jalan aku ke arah kejayaan. Redhai lah jalan yang aku pilih, bantulah aku. Aameen


4 comments:

  1. nak tanyaaa.. untuk afidavit penyampaian tu yg kt atas sekali kena letak "DI MAHKAMAH TINGGI MALAYA DI ________" Saya buat di taiping so nk kne letak High Court taiping ke ipoh ke KL?? confuse sudah.. tq sudi respon

    ReplyDelete
  2. i pergi KL buat, so HC KL la atas tu. you buat kat taiping tu e-filing ke kl kan? so KL la hehe

    ReplyDelete
  3. ooo ok2.. bru clear .. thanx really appreciate ^^

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance