Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Sunday, 28 July 2013

Tak semua orang akan faham

Tahu tak korang satu fakta tentang diri aku? Aku tak pasti ni aku sorang je ke alami or seluruh wanita seantero dunia turut merasakannya. Dalam sebulan ada sehari yang aku rasa tak suka semua orang. Semua, termasuk yang aku cintai. Haha wanita dengan emosi kadang2 bagai aur dengan tebing tapi kadang2 pulak macam anjing dengan kucing. Meowwww *nada gatal*

Kadang2 aku lagi suka diamkan diri dari bercakap, sebab aku maklum sangat yang tak semua orang faham kita, even kita sendiri kadang2 tak faham diri sendiri haha. Tak semua orang pernah alami apa yang kita alami. Kebanyakan orang hanya tahu mengkritik tanpa cuba memahami.

Kebanyakan waktu aku ada perasaan yang "lantakla orang nak cakap apa, janji aku tahu apa yang aku buat and I'm happy with it, biar Allah menilai".

Tapi kadang2 aku gagal nak lantakkan benda tu, bila emosi dan rational tak seiring. Bila orang memperkecilkan kita, bila orang persendakan kita. Kadang2 aku gagal untuk sabar dalam bersabar.

Sebab tu bila aku rasa sabar aku makin tipis, aku diamkan diri, aku pencilkan diri sebab kalau another aku 'menjelma' nanti orang lain pulak terasa. Hehe

Lagi sakit bila orang yang kita sayang yang sakitkan kita sebab kita tak boleh balas balik. That is power of love. Kita akan sanggup berkorban untuk orang yang kita sayang. Sanggup telan.

Walaupun orang tu tak sayang kita balik:')

Tapi ingat, jangan jadi bodoh atas tiket sayang.

4 comments:

  1. sabar eh. barangkali org yg pernah sakiti hati kamu suatu ketika dulu tidak akan terhenti mengutus doa yang terbaik utk mu. teruskan hidup. Allah sayang kamu. sebab itu ujian terhadapmu terlalu hebat.

    ReplyDelete
  2. what a warm words. tq so much. Allah bless! :)

    ReplyDelete
  3. huhu. kenapa sama? kadang-kadang kalau tak suka orang tu, takley nak tgk muka dia. huhu

    ReplyDelete
  4. haha we have many in common. betul, kdg2 xde sebab pun kan? haha

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance