Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Sunday, 7 April 2013

Sketsa Keluarga #3

Mak cerita dekat aku yang Fatini suka sorang budak tadika dia, Fendi. Haha Kemain budak 4 tahun da pandai suka orang. Aku pun tanya la dia

Aku: Kak Ngah suka Fendi ehhh?
Fatini: *malu2 angguk*
Aku: Nape suka dia?
Fatini: Rambut dia pacak2 -_-''
Aku: Kenapa tak suka Hadif Sufian?
Fatini: Tak nak la! Dia celat (coklat) sangat.

Hahahha. Hadif Sufian anak kawan ayah aku, comel budaknya, nakal gila, tapi kulit gelap sikit, manis. Tu Fatini panggil celat -_-''

Aku: Fendi putih ke?
Mak: Haah, memang handsome budaknya. Tinggi, putih, budak 6 tahun.

Aku: Fendi suka Ika la. Ika cousin aku yang satu kelas dengan Fendi
Fatini: *geleng laju2*

Aku: Nanti ayong pergi sekolah Kak Ngah bagitau dia Kak Ngah suka dia tau! 

Niat aku nak mengugut. Sekali Kak Ngah angguk malu2. *pengsan*

Kak Ngah: Kalau kak ngah nampak Fendi kan, Kak Ngah nyorok belakang kawan sebab malu.

Motif sangat kau Kak Ngah! Haha. Kak Ngah walaupun luar macam singa, dalam hati ada taman. Budak2 zaman sekarang. Aku tadika dulu tau main je, rasa semua sejantina hehe.

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance