Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 27 April 2013

Hidupku yang semakin hambar

Makin lama, aku rasa blog aku makin hambar. Da tak rajin bercerita macam dulu. Yela, hari2 buat benda yang sama kat sini, gelabah apa nak cerita hari2, ibarat aku copy entry lama, paste je dekat entri baru.

Da makin tua ni, banyak habiskan masa muhasabah diri, ha taknak kalah haha. Takdelah, aku serius busy dengan urusan akademik pffft. Tadi ada talk seharian, walaupun sebelah pagi aku tak pergi sebab migrain huehuehue. Esok ada talk seharian lagi. Bagitau aku, bila masa aku nak bela Pou? haha

Dengan assignments, dengan test (nama pun student Beron). Da la test hari Selasa ni, ada bab yang aku still tak faham. Tu la, time Sir sembur2 air liur kat depan, kau tak habis2 main Pou kat belakang (semua nak salahkan Pou). Sepatutnya Rabu lepas aku ada test, tapi postpone lepas general election sebab Sir lupa bawa soalan exam hahaha. Sir ni tak teknologi la, patutnya simpan la dalam email. Amboi pandai ajar orang. Penat tau aku belajar bersengkang mata hahaha kau tak payah nak menipu khalayak ramai Nadia!

Sir yang ajar aku Evidence Law handsome weh haha. Dia ada buat group whatsapp dengan kitorang, boleh main2 je dalam group tu. Tak runsing ke dia asyik dapat notifications kitorang merapu je? Kalau aku rimas da. Pagi tadi siap kejut kitorang bangun pagi, suruh pergi talk. Alololo homey homey. Dengar cerita dia pakai Mercedes 2 pintu. Bertambah menawan. Aummmmmm. Haha Kau gila eh Nadia? 

Sekarang ni apa2 gambar je terus upload dekat Instagram, cerita dekat situ. Nak transfer gambar ke sini, nak cerita kat sini, rasa outdated pulak. Haha berlagak bukan main. Dengan segala application yang ada dekat smartphone, aku bukak laptop sebab nak tengok movie je, eh lupa pulak, buat assignment sekali. Twitter, FB sume kat handphone je. Just nak update blog je aku tak suka kat handphone, sebab kecik. 

Takpela, lepas ni aku rajinkan balik diri aku update blog. Nanti kalau malas bercerita, boleh suruh anak2 baca blog aku je. Mustahil kau malas bercerita Beron, kau bukan mesti kena cakap 21k words per day ke, kalau tak nanti kau meroyan tak cukup cakap hahaha. 

Okla, manusia yang hambar ni nak menarik selimut dah. Esok talk pukul 9pagi-5.30 petang. Doakan aku tabah T______T Good night everybadehhhhh!


No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance