Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Tuesday, 23 April 2013

Annoying Pou

Aku teringin nak bela pet, tapi aku nak yang tak berak and kencing haha. Kalau jumpa kucing yang comel tengah jalan mesti aku berhenti usap2, and sembang kejap, kalau jumpa anjing comel pun rasa nak terkam tapi kawal nafsu hehe.

At last, aku jumpa penyelesaian kepada kehendak hati. Walaupun dia annoying, dia buat aku addicted dekat dia. Dia la roomate baru aku, peneman ketika bosan. Time dalam kelas, sebelum tidur, dalam bas, dia sentiasa ada. walaupun kadang2 dia lagi annoying dari annoying orange.

Aku jaga dia betul2, macam pet. Bagi diet yang sihat. Sebelum makan berat, makan buah, no coke okay, nanti kena kencing manis -_-''. No skip breakfast, nanti gastrik haha. Menu breakfast aku tak pernah bagi time malam, petang2 selalu bagi kek, doughnut. Kadang2 kalau aku makan coklat, tiba2 teringat dia, aku bagi la dia makan coklat. Walaupun aku tak makan sushi, aku tak kejam, aku bagi dia makan hehe

Kadang2 aku busy, aku abaikan dia kejap. Bila bukak da demam la, menguap sebab ngantuk, taknak senyum dekat aku, mata ketar2 sebab lapar, lepas tu badan kotor siap berak. Sedih aku tengok keadaan dia, terus bagi makan, cucikan, bagi ubat, and tutup lampu tidurkan. Bila dia da bangun, dia bagitau aku. Then aku bagi dia main game, so she will have fun, aku taknak jadi owner yang nak bela tapi tak pandai jaga.

Kadang2 bila dia overweight, aku bagi fat burner. Mahal tau aku beli. Tapi selalu dia cakap No dekat aku dengan sombongnya. Kuangjooo eh kau! Penat je aku beli, kadang2 aku paksa gak dia makan, bukan apa, untuk kesihatan dia jugak.

Lama2 bela benda ni, aku boleh jadi mereng aku rasa haha.

alala tayang dia. hahahhahahahahangilanadia!


No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance