Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Thursday, 28 March 2013

Sketsa keluarga #2

Sebelum mendaki tangga nak ke bilik aku di UUM ni, aku dengan mak merentasi koridor aras bawah.

Ketika menaiki tangga;

Mak : Ada orang da tua pun rajin belajar lagi kan?
Aku : Haah
Mak : Tula tadi dekat bawah tu mak nampak student keluar dari bilik, muka da tua. Lagi tua dari mak rasanya. Rajin betul dorang.

Aku memberhentikan langkah kaki, lalu memandang mak yang 2 3 anak tangga di belakang aku.

Yang tadi tu makcik cleaner la mak. Tu bilik pantry tempat dorang rehat. Hahahahaha.

Mak pun gelak sama. Haha. Mak2, I love your level of confident. Mmmmuaaah!

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance