Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 23 March 2013

Ayah; sentiasa ada dalam setiap ruang hidupku.

Siapa yang pertama menyeru kepada aku bahawa tiada siapa yang layak disembah melainkan Allah?
Ayah

Siapa yang pertama membisikkan pada aku bahawa Nabi Muhamad itu pesuruh Allah?
Ayah

Siapa yang pertama mengajak dan mengajar aku menunaikan solat?
Ayah

Manusia yang bertanggungjawab memastikan aku fasih membaca al-Quran?
Ayah

Siapa yang jugak mengajak aku menuju kejayaan ketika aku masih belum menginjak usia sehari?
Ayah

Lelaki pertama yang menyentuh dan membelai aku dengan penuh kasih sayang?
Ayah

Orang pertama yang mengajar aku menaiki basikal?
Ayah

Orang pertama yang mengajar aku memandu kereta?
Ayah

Manusia paling gelabah ketika aku sakit?
Ayah

Lelaki yang paling rajin melayan kerenah aku?
Ayah

Manusia yang paling jarang berkata 'tidak' kepada aku?
Ayah

Manusia yang tak pernah jemu menghantar dan mengambil aku dari sekolah/universiti?
Ayah

Manusia yang berkerja mencari rezeki yang halal untuk memberi yang terbaik dalam hidupku?
Ayah

And the lists are going on
Because I know in whatever circumstances, he always be there, for me.
Even when I have my own children later, I know I will always be his baby girl. I 100% positive about that.

Dalam ruang hidup aku yang mana yang aku boleh nafikan kewujudan ayah?
Takde! Takde sesaat pun dalam hidup aku yang aku tak perlukan kehadiran ayah
Ya Allah, aku berdoa kau bahagiakan lelaki kesyangan aku ini hingga ke syurgaMu.
Jauhkan dia dari sebarang kecelakaan.

Ayah,
Takde apa yang Nadia boleh buat untuk balas segala jasa Ayah.
Nadia cuma boleh doa Allah kurniakan ayah syurga terbaik Dia.
Kerana disitu letaknya bahagia yang abadi. Eternal happiness. 
Takde apa yang lain yang Nadia nak lihat selain kebahagiaan ayah di 'sana' kelak selepas berhempas pulas di dunia.

Terima Kasih atas segalanya.

Selamat Ulangtahun yang ke 52
I love you, lillahi ta'ala


No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance