Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 21 July 2012

#savemaryam

spend your only 4 minutes to watch this video

My best friend posted it in twitter. And I feel obliged to share it here. 

It is a scary fact. Isn't it? I have heard some news that some of Muslims just hold the tittle of Islam, but yet their life is way too liberal. Going to church on Sunday? Can take liquor as long as it is not cause drunk? Can cohabit before marriage as long zina not occurs? What this is all about?

..dan janganlah kamu hampiri zina, (zina) itu sungguh suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.. [al-Israa: 32]

Astaghfirullahalazim. Nauzubillah

Aku ada terbaca satu artikel Dr. Mohd Asri. Terdiam? U should. Aku pun terkedu baca. Rasa kene gelek dengan lori 18 tayar. Tiba2 aku terfikir, selama 22 tahun lebih aku hidup ni, apa sumbangan aku pada agama ni? Aku pentingkan diri sendiri! Aku solat, tapi tak ajak orang solat. Aku puasa, tapi tak ajak orang puasa. Aku tahu, tapi aku malu nak cerita kat orang sebab tak nak kena cop 'bajet alim'. Nadia, Nadia, Nadia, you are so pathetic! 

Apa yang terjadi kat Indonesia, tak mustahil boleh terjadi kat negara kita. Prevention is better than cure. Tolonglah saudara kita di sana. Doakan supaya Allah selamatkan iman mereka, iman kita. 

Hari ni, hari pertama Ramadhan. Jika tak mampu nak hulurkan bantuan, berdoalah. Doa itu senjata orang Islam. Sempena bulan yang mulia ni, moga doa kita termakbul. InsyaAllah. Ameen

 Malam lailatur qadar lebih baik dari 1000 bulan [al-Qadr: 3]

2 comments:

  1. aku baru perasan pasal savemaryam ni nad huuhuh ..patut la ramai yg share. aku ingat sapa lah maryam tu..

    ReplyDelete
  2. aku kwn aku post. Alhmdulillh rse nk tgk. ayuh, doakn mereka :)

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance