Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Friday, 6 April 2012

just be yourself. what's wrong with that?

Siapa pun Allah jadikan kau, bersyukurlah. Orang yang takde dua2 kaki tangan pun tahu bersyukur, kalau kau sempurna fizikal tak tahu bersyukur entahla, tak tahu nak cakap apa.

Pelik dengan sesetengah manusia yang membelitkan fakta, memberi macam2 alasan untuk menutup salah sendiri. Pusing sana pusing sini, last sekali diri sendiri yang pening.

Hai lah manusia, dunia ni sementara. Why not you enjoy the journey to hereafter with the blessing of Allah instead of being a jerk?

Alhamdulillah. Aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang. Tenang, lapang, bertambah baik. Tak serabut fikir unwanted things, tak payah jaga hati orang yang tak perlu. Boleh fokus pada keluarga and pelajaran. What a great gift yaAllah, thank You!

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance