Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 12 March 2012

Lisa dah kahwin. Aku bila? Eh? HAHA

Aku da kembali ke Sintok petang tadi, for 3 weeks. After that, cuti mid sem pulak, cepatlah masa berlalu, aku da homesick huaaa. Da la demam, jangkit dengan Hafiz, bageroo, dia kat rumah boleh manja2 dengan mak, aku? Tak kan nak manja dengan monyet wuu

Mula2 tadi ingat nak buat tutor Equity tapi tertengok video kahwin Lisa dengan Yusry pulak. Ya Allah indahnya ciptaan Allah kat Lisa. No wonder la most laki yang aku kenal suka dia. Yusry pun handsome, antara adik beradik dia, dia paling handsome huehuehue You both look great together, may last till Jannah :)

Sweet tengok perkahwinan dorang. Tiba2 rasa nak kahwin. Eh? haha. Ok abaikan.

Semalam aku mimpi, mimpi pelik. Aku mimpi pergi sembahyang raya. Then ada berduyun-duyun orang bawa mayat orang da tua, bukan untuk disembahyangkan tapi keranda dorang satu saf dengan makmum. Aku sembahyang sebelah keranda mayat. Chillax betul aku dalam mimpi tu, slumber je solat sebelah mayat. Then ada ustaz aku dalam mimpi tu, ajar budak umur 3 tahun jadi Imam. ???

Bila bangun, aku termenung ingat balik mimpi tu. Nak sedapkan hati aku buat conclusion, alim2 ulama yang da tua akan pergi menemuhi Ilahi, maka kena didik generasi kecil sekarang untuk gantikan mereka. Kenapa tak didik remaja yang sedia ada? Tengok la remaja sekeliling kita sekarang, antara 100, 99 tak boleh pakai wuu. #terasakahanda?yesayaterasa

InsyaAllah, akan ku didik bakal anak aku jadi Imam. Ameen. Heeee

Tadi terbaca berita sedih, budak comel yang hilang tu da meninggal dunia. Innalillah. Al-Fatihah. Syurga tempatmu dik, InsyaAllah. Kenapa manusia makin kejam? Tak malu ke dengan binatang?

Ya Allah, lindungi lah kami dari sebarang kecelakan.

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance