Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Friday, 2 March 2012

Aku ke yang gila?

Kadang-kadang rasa nak tergelak, kadang-kadang confuse, kadang2 rasa aku yang gila. Tapi seriusly, otak normal aku sampai sekarang tak boleh digest semua ni. Perfect plan, very perfect! Tapi sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh dalam kawah dodol yang menggelegak jugak. Mereka lupa pada Yang Maha Bijaksana :)

Alhamdulillah, sesingkat ni aku boleh ketawa kembali. Terima kasih kepada sahabat2 yang banyak membantu dan Mak Ayah yang banyak menyokong. Mak cakap 'Walaupun kamu yang kena tapi boleh jadi pengajaran kat orang lain jugak'. Betul, take it from the bright side. Tak baik berdendam, boleh rosak hati aku. Leave the rest to Allah, He knows best :) Aku tak nafikan, banyak benda aku belajar and ada jugak perubahan yang aku buat.

Sampai sekarang aku tak tahu apa yang sebenarnya terjadi. Kalau fikir2, aku yang boleh gila. Biarlah, Allah je tahu motifnya dan perkara sebenar. Seingat aku, aku tak sakitkan hati sesiapa pun, and if I did, I'm truly sorry. Hati orang ni lain2, kadang2 benda kecil pun boleh jadi isu yang besar kat orang lain.

Kadang2 menyesal jugak terkasar bahasa. Takut yang ada simpan dendam dalam diam. Naya weh! Aku manusia biasa, bukan sepanjang masa aku boleh cool. Ada masanya, syaitan berjaya juga menggoda. Takpelah, berlindung dengan nama Allah :)

Yang penting aku tak dapat balik Perak next week sebab mak pergi KL. huaaaaa. Mak dengan KL sekarang bagai aur dengan tebing, sampai anak pun diketepikan sobssssssssss. Makanya cuti mid sem la baru boleh tengok Arissa, boleh gaduh dengan Fatini. Lambat lagi wooiiiiiiiiii! Homesick woiiiii! Minggu2 lepas ni aku da start busy dengan program sana sini. Bajet2 datin berpersatuan aku ni.

Fatini cakap, Arissa pakai baju kolam

























































hasilnya
























































































dia pun nak pakai baju kolam




Arissa pakai jumpsuit Fatini oi, bukan swimming suit T________________T
Ape hal comel sangat perangai? Saja nak bagi rindu :P

2 comments:

  1. ya Allah comelnya -__- , tolonglah nak anak comel mcm ni nanti

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance