Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Wednesday, 1 February 2012

phase in life

Hidup ni banyak fasanya. Fasa kanak2, fasa lepas akhil baligh, fasa nak jadi dewasa, fasa gatal nak kahwin hahahha. This April, I'm turn to 20, eh 20 pulak, 22 heee. Ya Allah, sudah tuakah aku? Takde siapa yang makin muda Beron! T____T

Dalam hidup aku sekarang ni tengah fasa kawan2 ambil next step dalam hidup. Ada kawan aku yang da ada anak, ada yang tengah pregnant, ada yang nak kahwin bulan depan, ada yang nak bertunang. Faham apa aku cuba sampaikan? Tapi majoritinya perempuan la, yang laki mungkin tengah kumpul duit lagi ;)  Bila sampai je berita2 gembira tu kat aku, for sure I'm happy for them, tapi dalam masa yang sama, its like fewwwww I'm not a child anymore. 

Da besar weh masing2, da boleh pegang title mak da pun. How time flies :') Sila sedar diri. Jadi la matang sikit. Tak kan da nak kahwin pun still merengek-rengek kat parents. Tak kan da nak kahwin pun main rebut2 barang dengan budak2 lagi. Tengok cartoon takpe hahahhaah -_-

Turn aku bila? haha Entahla, bab2 ni tak boleh cakap lebih2. Nak sangat karang tak dapat, kalau elak sangat dapat pulak. Allah knows best. Selain dari usaha apa yang patut, yang lain aku serahkan kat Dia, Yang Maha Mengatahui. May He shows me and husband-to-be the right way. Ameen :)

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance