Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Tuesday, 28 February 2012

kenapa aku?

Kadang2 bila something jadi kat aku, aku terdetik, kenapa aku? Maybe ada dosa lama yang perlu dibasuh sampai aku kena terima semua ni. Redha.

Surah Dhuha, ayat 4 dan 5;

"Dan sesungguhnya kesudahan keadaanmu adalah lebih baik bagimu dari permulaannya"

"Dan sesungguhnya Tuhanmu akan memberikanmu (kejayaan dan kebahagiaan di dunia dan di akhirat) , sehingga engkau redha (berpuas hati)"

Allah memakbulkan doa mereka yang teraniya. Tapi insyaAllah aku tak kan berdoa yang menganiya kan orang. Biarlah orang buat kita. Dunia sementara. Keep moving on. Allah tahu apa yang kita tak tahu. Bukan senang nak jadi baik, tapi at least cuba. :)

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance