Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Tuesday, 20 December 2011

love alone is not sufficient

Tengah bercinta semuanya syokkkk, semuanya indahhh2 belaka. Pagi petang I Love You, You Love Me, We Are Happy Family (lagu Barney). Sorang merajuk, sorang pujuk. 

Tapi lepas kahwin, CINTA je tak cukup jemah oi. Banyak benda kau kene fikir, dari segi ekonomi, komitmen, tanggungjawab and so on. Sehebat mana cinta kau pun, kau tak kan dapat kenyangkan pasangan kau dengan cinta.

"Darling2, hari ni makan la cinta I, kenyang tak?"

"You nak beli barang dapur? Ha ambil cinta I pergi bayar"

Kalau la semudah tu, esok aku kahwin! hahaha. 

Time bercinta manusia boleh jadi buta. Semua orang tegur pun still tak nampak2 lagi.

"Weh tinggalkanlah dia, tak kan kau nak kahwin dengan kutu rayau, kaki pukul, mat pit macam dia?"

"Aku tak kisah weh dia macam mana, aku tak kira, aku nak dia jugak, aku tak boleh hidup takde dia walaupun dia slalu pukul aku, tapi dia da janji nak berubah"

Derrrr! 10 kali dia pukul, 10 kali jugak dia cakap nak berubah and kau tetap akan kene pukul untuk yang ke 11 kalinya. Nice!

Sayang memang sayang, tapi berpada la. Jangan jadi hamba cinta, jangan jadi bodoh, jangan bagi orang pijiak kepala kita. Jadi la manusia yang rational. Buat apa kahwin untuk sengsara? Buat apa kahwin kalau kau tau hari kau akan kenyang dengan penumbuk sepak terajang dia? Cerita sikit, buat apa???

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance