Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Friday, 11 November 2011

annoying tu maksudnya rasa nak sepak

Ramai manusia dalam dunia yang kelakar. Tengok je la maharaja lawak tu, ada part tak cukup perut rasa nak gelak. Tapi ada jugak orang yang suka buat lawak yang annoying, yang kalau tengok muka dia bukan rasa nak gelak, tapi rasa nak rejam kan haha.

Aku nak cerita pasal manusia yang annoying. Aku ni tak suka nak prejudis kat orang, nak benci orang, try la jugak ajar hati nak bersangka baik kat orang. Try maafkan kalau ada yang menyakitkan hati. Tapi overall, aku tetap manusia yang ada hati, sabar aku tetap ada limit.

Lawak la bila aku mengata orang lain, orang lain yang terasa. Siapa makan cili, dia terasa pedasnya. Ada buat jahat letewww kat aku sampai nak emo2 haha. Tolong lah rational kan sikit emosi, da besar kot, khatam Quran pun sudah, sunat pun sudah, SPM pun da ambil, nak kata bengap, belajar kemain tinggi, tinggal nak kahwin je, tapi perangai sekor2 macam budak2 baru patah gigi.

Kau nak meroyan kat aku, apa aku boleh buat pun? Buat sakit hati kau je, aku tetap berbahagia kat sini :D Kadang2 aku tergelak, comel jugak tengok kau meroyan sorang2, ke kau tengah praktis berlakon? Kadang2 aku sakit hati jugak, tapi aku fikir balik, aku nak join kau meroyan buat apa, cool sudah! Buatlah apa2 yang kau suka polan oi, jangan gila sudah.

Tak faham aku kenapa kau tak puas hati sangat dengan hidup aku, kau takde hidup sendiri eh sampai nak sibuk2 pasal hidup aku. Tak payah nak kepoci sangat la, last2 nanti aku mati jugak, kau pun kan? Tak yah risau, takdenye aku hidup selamanya kat Bumi ni. Yang kau tak puas hati sangat tu kenapa entah, tak faham eden. Moga satu hari nanti, kau sedar apa yang kau buat ni sia2 je. Nak belajar jadi cool? Meh aku ajar, bak RM50 haha.

Saomah sangat perangai, hidup tahun 2011, kolot sangat ape hal ntah?

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance