Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 2 July 2011

are you desperate yawww?

Setiap orang dalam dunia ni mesti nak ada pasangan hidup, walaupun ada yang cakap 'eh ingat aku tak boleh hidup ke takde laki/perempuan?' but at one point, deep down in the heart, mesti akan rasa sunyi bahaha. Tak kira la pasangan berlainan jenis, atau pun yang sejenis. Erk!

Tak salah mencari pasangan hidup, tapi bagilah kena dengan umur dan situasi. Ni tak, baru darjah dua da pandai main rindu2 balaks/awekss. Eh, titeww kan time darjah dua, tau panjat pokok rambutan je auww, lepas tu kan titewww ketok pale budak laki sebab dowanggg kan pendek time kecik2 hik hik hik! (mintak penampar) Tapi sekarang da besar, aku pulak kene tekan kepala. Ciskek!

I'll call him/her desperate bila tak sampai sehari clash da flirt dengan orang lain. Like euwwww! Kalau flirt time in relationship, itu bukan desperate, tu merenyam nama dia! haha. Aku tak kata aku cool enough untuk being single for my whole life, but kamonnn derr, don't make urself look stupid. Jangan flirt untuk melupakan yang lama, and jangan tunjuk sangat kau tak boleh hidup alone. Sampai masanya, akan ada la jalan untuk jumpa jodoh kau :D. Don't worry desperate boys/girls outside there ;)

Don't make someone fall for you, if you don't have the intention to catch her/him. Ingat best ke mainkan perasaan orang ha? Eh tetiba emo! haha. Take time to figure out who's actually inside your heart, jangan pakai bedal je. Nanti tak pasal2, someone yang betul2 ko suka pulak geli dengan kau haha. 

Akan tiba masanya,di waktu yang tepat, akan timbul rasa tu, akan muncul orangnya. Doa dan sabar :) Buat masa ni, jalani la hidup, tumpukan kepada komitmen yang sepatutnya; keluarga dan pelajaran.


2 comments:

  1. matured gilaa..
    ini mesti nadia..
    beron manaaaa? haha :p

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance