Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Sunday, 12 June 2011

1st week at High Court Ipoh

Semuanya berjalan lancar. Students practical dari Unisza and UIA pun sangat friendly, baru beberapa hari jumpa da boleh gelak sama2, boleh bergambar sama2 :D Pakcik Ahmad yang jaga kitorang for 1 week ni pun sempoi habis padahal da sebaya ayah aku, bak kata dia 'I'm young at heart' hahaha. Tapi kitorang tak jumpa lagi supervisor kitorang sebab dia cuti seminggu hari tu

Macam2 yang kitorang dapat belajar. Melawat Legal Aid Department and Pejabat Penasihat Undang2, and gain a lots of knowledges. So far, orang yang entertain kitorang sangatlah peramah and tak kedekut ilmu. Alhamdulilllah :) Mintak2 la sampai habis praktikal semuanya berjalan lancar

Aku pening nak pilih tajuk report. Betul lah kalau bagi banyak pilihan pun susah nak pilih. Kalau suruh aku pilih antara Cyril Takayama, Johnny Depp, Ady Putra, Shah Iskandar and Zahiril Adzim, maybe aku kena istikarah jugak =P Log book untuk minggu lepas pun baru terisi 2 hari haha. Weekend aku penuh dengan aktiviti tidur and tengok TV. Selama seminggu aku rasa sunguh loser bila tidur sebelum pukul 11 malam and bangun time ayam pun tak gosok gigi lagi haha

Bila mak aku tegur 'baru praktikal muka da penat macam tu, kerja betul nanti macam mana? Kalau da kahwin lagi la takde masa rehat langsung'. Erk! Mak buat aku rasa takut nak kahwin haha. Kena cari suami suri rumah ni bahahaha. Aku penat sebab tak biasa lagi kot, plus aku travel hari2, sejam ohh! So exhausted. Tak kan aku nak tidur dekat St John Church dengan budak2 Chinese pulak kan? =P

Next week maybe pergi mortuary. Aku tak tahu aku pengsan ke tak kalau dia bawa keluar half dead body person untuk di post-mortem. Aku baru tengok gambar bedah siasat dari file of murder case pun aku da takde selera makan lunch walaupun si mati present in whole complete body. I can't imagine kalau aku tengok depan2. Erk! Doakan aku tetap cool babeh! =P

future lawyers (maybe) with pakcik Ahmad :)

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance