Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 14 March 2011

today is a special day! :D

44 years ago, tarikh ni la nenek aku melahirkan mak aku, mak yang terhebat bagi aku, di dunia dan di 'sana'! :D..mak lahirkan aku when she was  23 if I'm not mistaken..hamboihh muda kemainnn..aku mintak kahwin muda dia kejarnya aku dengan penyapu..sungguh tidak adil! haha..tapi kalau dia bagi pun, takde siapa nak kat aku yang tak senonoh ni..huaaaa!

mak aku orang yang happy-go-lucky! gelak je memanjang..atas katil hospital sementara nak tunggu pergi bilik bedah pun dia boleh gurau2 lagi..ayah aku yang nangis -_-''..banyak ujian sakit yang Allah bagi kat dia, but she's strong enough to face all that..aku tabik gila la! plus, maybe dia dapat suami yang very supportive

mak aku very multitasking wife..she's a fully housewife..dalam masa yang sama dia memasak, sambil2 tu boleh basuh baju, kemas rumah..before 12 in noon, rumah aku mesti kemas gila siap semua baju dilipat dan makanan terhidang atas meja :D..nak harap anak dara dia ni, ehem! malas nak kutuk diri sendiri -_-''

dia jugak seorang yang sangat penyabar..time office hours, dia baby sit cousins aku seramai 6 orang yang sekor2 perangai astaghfirullahalazim!..bila aku cuti, aku selalu tolong dia jaga budak2 ni..dan hasilnya, hampir hilang suara aku menjerittt! huhu..kalau mak jaga, aman je rumah, kalau aku jaga, rumah macam kapal tongkang pecah..aku memang tak layak jadi mak lagi -_-''

tapi mak kalau bab pendidikan memang tegas kalah cikgu displin! huhu..tapi anak dia yang mahu dengar kata, adik perempuan aku je..nak harapkan aku dengan adik laki aku, kirim salam! haha..aku ingat lagi, time aku nak quit MRSM, ayah kemainn gembira, sekali dapat jelingan maut dari mak, maka aku terpaksa redha teruskan pengajian kat sana..huhu

apa2 pun, she's really GREAT in her own way..mak, happy 44th birthdayy! thank you for being really adorable to us..wish you all the happiness in this world and hereafter..I Love You, more than you can imagine ;)..mmmuahhhhh! I miss you a lot :(

pah and mak
mak, mak nak jadi pah tak?? hahahahahahhaha

3 comments:

  1. i get the meaning behind the last word. hamboi2. haha

    ReplyDelete
  2. yeah! gotcha! cept pikap la kau ni..malu i! hahahha

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance