Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 12 March 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

dasar manusia tak sedar diri, walaupun kerja setinggi menara TM, yela nak compare dengan KLCC macam over pulak kan..aku tetap dengan happynye keluar tengok cerita Hikayat Merong Mahawangsa yang di uar-uarkan gampak gila tu! yang kalau kau kutip semua bintang atas langit still tak cukup nak rate cerita tu..ok over!

bagi yang minat sejarah and cerita perang, cerita ni sangat lah di recommend untuk tengok! bagi aku yang berjiwa cartoon ni, jalan cerita dia biasa2 je..tapi grafik dia sumpah la mantap hoi pak leman!..kau tak rasa pun yang filem tu datang dari Malaysia, especially major guna BI..tapi ada jugak scene yang nampak fake, biasa la tu kan, dimaafkan..hehe..padahal KRU tak mintak maaf pun kat aku..haha..ada la jugak unsur2 lawak dalam cerita ni, part yang tak patut gelak pun ada yang aku gelak -_-''..overall, hasil kerja patut dipuji :)


hero dia sumpahlah handsome meowww meoowww! haha..ah perempuan! hero je handsem, handsome je hero! klise betul..aku tak tau kenapa walaupun dia selekeh gila, tapi dia tetap handsome di mata ku..auwww! macam Kapten Jack Sparrow la, walaupun macam orang gila, totap menjadi pojaan hatiku..hehe..aku rasa aku ada darah Merong Mahawangsa la *tiba2*, so mulai hari ni, sila panggil aku BERON MAHAWANGSA!..terima kasih, jasamu ku kenang =P

*siapa nak teman aku tengok cerita Johnny Depp is Rango?? ::wink wink::

7 comments:

  1. yelah BERON MAHAWANGSA~~ haha

    ReplyDelete
  2. haha..terima kasih kerana menyokong lksamana adlie! *tetiba* haha

    ReplyDelete
  3. hahah... takmo ah! laksamana x fit, pronce budak2.. merong gak yg mcm macho pahlawan pendekar sume neh.. haha

    ReplyDelete
  4. weh..ak br balik dr tgk cte nie.awl2 mmg ak rs nk tdo kot..haha.tp best lah gak..not bad.. :D

    ReplyDelete
  5. adlie : mana boleh kongsi! haha..kau amek prince rom tu la! haha

    eyda : tau pun..awal2 aku da bersila nk tdo, tengah2 die br ok..tapi merong mati..sob sob sob!

    ReplyDelete
  6. wah tiba2 aku rase bangga baca komen nadia. bile cek kt status fb, byk lak yg kutuk keji sebagainya ttg merong. bagi aku yg kutuk x abis2 tu mmg mereng la. cuba la dorg lak buat filim, baru tau cmne, dorg tu bkn kritik, tp lbh pada nk jatuhkn je. kalau x suka jgn la tgok, btul x? mebi itu hak mereka utk berkata komen, tp, cube la gunakan intelektual msing2 utk menilaikan karya org lain, same2 support kan lbh baik. sekian hehe

    ReplyDelete
  7. eh?? sbb pergi tgk pun sbb ramai kata best :)..tp seriusly, quality dia mmg hrus di puji..perubhn yg mmebrgsgkn utk industri filem kita..wah! da mcm pengkritik filem plk hehe..btl2, spe lg nk suport filem tmptn kalo bukn kita..hehe..tp kalau cerita2 cinta melayu memg agk klise skit..huhu

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance