Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Wednesday, 8 December 2010

mari belajar memasak!!

ha buat muka terkejut la tu..aku tau la sepanjang aku berblog dari tahun 2007, aku tak pernah lagi buat entri masak memasak ni..bukan apa, aku kalau buat korang mesti tak paham punyalah..resepi aku ada brand orang kata..selak kamus oxford pun korang tak kan jumpa punya bahan2 yang aku guna..ha ketar tak?? haha

semalam kawan2 aku puasa sempena awal muharram..so bercadangan nak berbuka berpuasa dengan bermasak..aku tak puasa, gastrik nyahhh..pedih perut aku..ubat dia da la sumpah tak sedap..eeee trauma I..lepas ni sumpah aku buang kalau mak ada selit-selitkan dalam beg aku lagi..ubat memang boleh buat aku jadi anak derhaka..

ok berbalik pada makanan, Chena ketua chef semalam..nak harapkan Chot ngan Sheril?? baik tak payahh..haha..aku?? memang boleh diharap, tapi sebab da pro, aku jadi tukang rasa je semalam..apa orang kata?? final touch is the best..hahhaha..kalau tak de lidah aku ni, ha korang makanlah tomyam rasa sup, sambal ikan bilis rasa kicap..ngahahaha..tapi aku ada jugak menyumbangkan pertolongan-pertolongan sampingan..potong itu, potong ini, ketuk serai dengan botol black pepper..kau mampu?? tercabut tangan aku campak2 bahan dalam tomyam

menu kitorang, tomyam, sambal ikan bilis, telur dadar, salad..orang putih tak?? orang makan sambal belacan, kitorang makan salad youu..tengokk, buat muka tak percaya lagi..da! jangan harap aku nak kasi resepi *ayat cover*..gaya pang pong pang macam masak kat dapur Chef Wan je kan?? mana ada!! amatur je masuk dalam dapur, pro masak dalam bilik..semua jenis makanan hanya masak dalam rice cooker..rice cooker korang tu, setakat boleh masak nasi, baik campakk je..haha..gurau kasar kau Nadia..

segala binatang yang kitorang jumpa kat Kachi tu ada dalam ni..tak caya cuba kira kucing tinggal berapa ekor je..haha

salad cingcai

kaler hijau tu sayur fav mak incik :)

amacam?? da yakin nak amik aku jadi bini?? hahahha..

5 comments:

  1. nadia. ko memasak??
    bia betul...
    masak lauk utk ak sekali..
    tp kurang gula dan garam sbb
    ak xnk tidoq di PKU lama2..
    hahaha

    ReplyDelete
  2. xdela perli....
    lauk ap yg boleh anda masak...
    ad gaya mcm tukang masak pro x?
    hehehe

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance