Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Wednesday, 6 October 2010

manusia, gadis dan pelajar

hari ini aku sangat busy menjadi manusia, gadis dan pelajar..geli ohh word gadis tu, rasa ayu semacam je pulak..aku tak suka ayu2, aku rock..haha..

manusia - hari2 pun aku kene menjalankan tugas sebagai manusia..tidur, makan paling penting bagi aku..eh bukan2, solat paling penting..hehe..bajet muslimah kejap..

gadis - aku jarang kene jadi gadis ni..sebulan sekali je..jadi perempuan memang hari2..contoh jadi perempuan; jalan dengan sopan, cakap lemah lembut..haha!..specific jadi gadis tak payah la korang tahu, I malu nak elaborate..muahaha..cukuplah korang tahu, hari ni aku penat sangat jadi gadis..berapa kali kene buat kerja yang sama..da bertahun-tahun berpengalaman pun tetap failed! haish!

pelajar - eh macam tak tahu tugas pelajar..semestinya assignments!! da nak termuntah aku buat..dari awal sem sampai da nak habis, assignments je la!! hayohh!!

nasib baik aku tak pegang tittle isteri lagi..kalau tak sumpah aku suruh suami aku ambil cuti seminggu tanpa gaji, replace aku as pelajar..tak kan nak suruh die jadi gadis pulak!!

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance