Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Friday, 8 October 2010

Day 04 → Something you have to forgive someone for.

maaf memang senang, tapi nak lupa tu payah sikit..betul ke kalau tak lupa tu maksudnya tak maafkan??..bagi aku maksud dia lain, bila aku da maafkan maknanya da takde dendam tapi aku tak nak lupakan sebab nak jadikan iktibar masa depan..hurt will disappear but scars last forever unless kau sapu minyak bio oil 3 tahun tanpa henti..haha

bila orang mintak maaf kat aku, aku senang nak maafkan..bagi aku people do make mistake and can changes..benda da jadi, nak buat macam mana kan..so take it as a lesson..tapi kalau da mintak maaf and buat lagi, ye aku boleh maafkan dan lepas tu anggap kita tak pernah kenal..can it be simple as that?? hahaha
  
Allah pun maha mengampuni..Dia pun ampunkan umat Dia..as one of His creation, siapa aku tak nak maafkan sesama sendiri..ada hati tak nak maafkan orang, macam la aku suci dari dosa..hehe..bila kita dapat maafkan orang tu dengan ikhlas, we'll be glad..aku bukan tuhan yang nak tentukan siapa masuk syurga, siapa seksa kat neraka..eh kau hensem, sila masuk syurga..eh kau pernah reject cinta aku, sila masuk neraka..kalau la aku ada kuasa tu kan..hehe



No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance