Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Wednesday, 6 October 2010

Day 02 → Something you love about yourself.

oh kalau bab love2 diri sendiri ni bak mai 10 entri aku boleh buat..nak pinjam blog kau boleh?? haha..riak ujub takbur dalam diri ni patutnya letak kat entri Day 01..hehe..benarkan tuan hamba nak membangga diri dalam seperenggan dua ;)

1st, aku suka diri aku yang optimist..kot2 ada macik kampung yang baca blog aku; macik2, optimist tu sama maksudnya berfikiran positif, dan positif tu maksudnya benda2 yang baik, ala2 sifat mahmudah, sangat molek nak dijadikan menantu..haha!..bila something jadi kat aku, aku akan try optimist kan diri, yang benda tu sebenarnya adalah terbaik untuk aku..nak sedih2, sehari dua cukuplah..buang masa je sedih lama2, yg da jadi memang tak boleh nak betulkan balik..terima je la dengan senyuman :) ha kan comel senyum2..hehe..apa2 pun jadi hidup kau kene teruskan, tak kan nak bunuh diri kot! biar betul?? mana tahu esoknya Allah nak bagi sebiji Ferrari kat kita ke, tak ke rugi?? jalani la hidup seadanya, mengadu pada Dia, Dia lah pendengar yang paling setia :) eh senyum lagi Nadia ni, comel je *ok sila tutup laptop kalau da mula rasa loya, kata entri something you love about yourself..hehe

2nd, aku suka diri aku yang happy-go-lucky..aku tak suka sedih2, boleh tekanan jiwa!! aku tak suka tension2, nanti aku tak boleh bernafas..aku suka hidup bergembira dengan kawan2, family..ahem'..I love to laugh..dalam sehari kalau aku tak gelak, sila la sediakan kain kapan 3x4 meter..aku suka dengan diri aku yang boleh jadi diri sendiri dengan siapa2 pun..makan comot?? no hal..tercakap kuat depan orang ramai?? perkara biasa..melompat2 dengan kawan2?? rutin harian!! :D..hidup hanya sekali, so bergembiralah..Allah tak suka hambaNya bersedih untuk benda yang ntah hape2!!..selagi kau berada dalam agama Dia, teruskanlah hidup dengan senyuman, sebab at the end, surely He'll never let u down..ujian hidup nak ke 'sana' memang payah sikit..kau ingat nak masuk syurga sesenang pass through touch'n'go?? heh'

3rd, aku suka diri aku sebab aku cantekkkkkkkkkkk! hahaahha!! ok2 berhenti takat ni sebelum korang rasa nak hempuk aku ;)

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance