Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Tuesday, 5 October 2010

buruk itu seni

korang tahu apa itu seni?? dari dulu aku tak paham sebenarnya..time sekolah rendah cikgu suruh bawa batang pisang, celup2 dalam water colour, cop kat kertas..task untuk kelas SENI..sekolah menengah, cikgu suruh bawa straw, celup2 dalam water colour jugak, then tiup tanpa arah ke atas kertas..juga dalam kelas SENI..

nampak tak?? bagi aku seni adalah warna dan corak tiada motif..semakin takde motif, semakin seni benda tu..orang bogel, tengkuk panjang, anting2 besar, mata tertutup, baju macam firaun, itu seni yang paling rare bagi aku..conteng2 pun da cukup seni bagi aku..

da bertahun aku tak melibatkan diri dalam seni..konon macam pernah jadi pelukis jalanan..satu benda yang korang perlu tahu, aku sangat berseni dalam melukis orang lidi..kaki dan tangan tak pernah dapat sama panjang, badan tak pernah lurus..seni la tu kan??..bukan ke makin buruk benda tu maknanya makin berseni?? hehe

hari ni dalam sejarah, aku kembali pegang crayon colour, setelah hampir2 seabad tak pernah jumpa benda tu..bila pegang je, darah seni aku terus meluap-luap..rasa nak apply jadi kartunis ujang pun ada..Maria bagi drawing block and crayon colour, suruh aku conteng2 untuk jadikan as card birthday kawan kitorang, Zaty..


lepas 10 kali tenung benda ni, fikir kan pros and cons dia..aku rasa aku da layak isi form nak jadi kartunis ujang..doakan kejayaan aku..hahahahaha!

*hepi befday zaty yg tinggi lampai ;)

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance