Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 4 October 2010

be optimist don't pessimist

hati bercelaru, sepatutnya tak boleh buat entry, nanti merapu..dari nak cerita lawak, mau jadi cerita hantu..nampak kucing susah berak pun boleh jadi isu..ni la bayaran menjadi seorang perempuan..setiap bulan ada je sehari dua tanpa angin tanpa ribut rasa nak gigit jari orang sampai putus..sedaya upaya jadi gadis paling cool, tapi mesti kecundang tanpa sebab..

aku da jarang cerita benda touching2 kat sini..cerita hati biar hati je tahu..ewahhh!..ok mari berjiwang seminit dua..hidup ni tak pernah jadi macam yang kita nak kan?? tapi percayalah apa yang jadi tu, tu la yang kita perlu..apa pun jadi, teruskanlah hidup..jangan berhenti, jangan pandang belakang..past is past..sabar itu perlu..tapi aku tahu tak semua orang boleh bersabar..aku pun ada limitnya..:)..Allah tak kan mencabutkan sesuatu dari kita melainkan dia nak gantikan dengan yang lagi baikkk..be optimist don't pessimist, terutama dengan Dia..He always serve the best for us :)

pandang kiri masalah, pandang kanan masalah, pandang belakang lagi banyak masalah..apa kata pandang depan  je?? sebab apa yang jadi kat depan kita tak tahu lagi..redah je la..hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance