Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Thursday, 2 September 2010

budak banyak songeh


Fina @ kakak

dari dia balik tadika, sampai petang, hidup aku tak kan pernah aman..tu die tengah conteng magazine gila2 smbil pakai spek adik aku yang takde power..cakap sorang2..ha lantak kau la, janji jangan kacau aku..pantang nampak aku pegang laptop, laju je suruh aku buka restoran..dalam bahasa lainnya main cafe world kat FB..bila aku pergi solat, dia sambung main..macam reti!! matila, rosak laptop aku dengan budak sekor ni..

baru 5 tahun, tp puasa penuh..tapi dengan syarat kau kene puji dia dan umpat orang lain..haha..sungguh keji perangai..contoh pujian : kakak kan kuat, boleh puasa penuh, bukan macam Sara, da la gemuk, puasa pun tak nak..maka dengan rasminya dia akan puasa hari tu..menambhakan dosa aku je..lepas tu demand angpau raya 3 4 keping..matila kalau anak aku macam ni nanti..mulut kaki tangan semua tak reti duduk diam..penat! penat! kadang2 rasa nak panggang pun ada minah ni..baru dia sorang, ada lagi 5 perangai ala2 dia yang aku kene jaga..Subhanallah..memang boleh jadi orang beriman jaga dorang ni -_-''

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance