Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Saturday, 7 August 2010

dugaan mematangkan kita

cewahhh!! tajuk ni, kalo A. Samad Said baca sure sebak la dia..sangat adult orang kata..begitu puitis, menusuk kalbu sasterawan indie, mempunyai nilai2 estetika yang mendalam..pergh!! hangguk lu Nadia, tajuk biasa je kot..sekali sekala syok sendiri, layan jugak :D

tapi serius, bulan ni sangat lah menguji tahap keimanan aku..menguji aku untuk terima setiap dugaan dengan senyuman..senyum Nadia, senyum!! :) ok tak payah kalau fake!! dengan dugaan ni lah buat aku rasa macam wanita sikit..erk' maksud aku, aku da faham betapa peritnya satu perpisahan tu, betapa sadisnya menerima hakikat orang yang kita sayang sedang menderita..kau ingat kalau aku 6 tahun, yang masih main basikal roda tayar 3, aku akan concern ke pasal semua ni?? idaknyeee..

dengan dugaan jugaklah buat kan diri kita dekat dengan Tuhan..ha tu la manusia, time susah baru nak ingat Tuhan..huhu..tak, maksud aku, bila kita da penat nak mengadu masalah kat kawan2, kat family, Tuhan je la tempat utama kita mengadu..walaupun tak dapat direct feed back, tapi insyaAllah ketenangan tu kita akan dapat :)

sehari sebelum arwah tok meninggal

kurus kan?? sangat kot!! alahai, rasa nak sedekah lemak2 aku kat dia..tapi apa boleh buat, Allah lagi sayang dia dari aku, dia milik Allah..tok bersemadilah dengan aman..Nadia akan menyusul kemudian, ada rezeki kita jumpa kat sana ye, Nadia nak cium pipi tok banyak2 kali..Nadia janji, ni kali terakhir Nadia nangis..tok mesti tak suka tengok cucu tok yang cun ni nangis2 kan?? *sempat lagi nak perasan*..raya nanti Nadia cuba tak nangis demi pah..Nadia kan cucu sulung yang paling cool..uhuk'

notesasukehati : harap semuanya berjalan lancar lepas ni :)

No comments:

Post a Comment

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance