Followers

”Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yg memberi peringatan.”

-Imam Hasan Al-Basr

Monday, 10 May 2010

orang gila

hari tu aku pergi makan dengan parents aku..tibe2 ade seorang pakcik ni..pakai kemeja, seluar pendek, selipar jamban, kepala botak..die pergi setiap motor tengok cermin, betul rambut.padahal die botak!! haha..die pergi satu tempat tu pakai kasut, bile die patah balik kasut da takde..haha..aku nak tergelak je tengok..

tibe2 bile die lalu depan kedai makan die jerit "orang Melayu bodoh!! pemalas!! keje nak makan je!!"..hahaha..sah gila!!..aku nak tergelak tapi cover la kan..aku kalo dapat gelak susah nak berhenti..memang la makan pacik oi, da kat kedai makan, tak kan nak tembak orang kat kedai makan -_-''

macam2 perangai orang gila ni..ade yang lawak, ade yang scary..tapi kadang2 mereka comel..aku ingat lagi ade 1 orang gila ni suke mintak 20sen kat orang..selalunye orang akan bagi la, ade ape hal 20sen kan..1 hari die mintak kat ayah aku..ayah aku dengan bermurah hati, raba2 poket, keluarkan note RM1..tau die watpe??..die hentak meja, then cakap "aku nak 20sen, bukan yang ni!!"..hahahhahha..time tu aku da ternganga..sejak hari tu aku paham orang gile memang GILA!! haha

ade seorang orang gila ni, tiap kali nak beli air tebu, die order "tongkat ali 1"..sambil tunjuk kat air tebu..tapi selalunye orang kedai tu bagi free je..time pilihan raya penuh bendera kat basikal die, bendera BN, PAS, Keadilan..bendera Malaysia ade time merdeka..up to date jugak orang gila ni..mane die rembat ntah..sape nak berkempen sila ikat bendera kat basikal die, 1 pekan die pusing..haha..tapi sekarang die da takde, mak aku kate die masuk Tg. Rambutan..rindu pulak kat die -_-''

1 comment:

  1. nnt tibela ahli baru yg akan mask tg rmbutn,nadia roslan....:P

    ReplyDelete

Kalau aku suka comment korang, aku approve. Hahaha.
Thank you in advance